Hoe kunnen we je helpen?

De diensten van Blik

Blik is een grafisch ontwerpbureau. Wij helpen je om jouw doelgroep helder en effectief te bereiken. Op een manier die past bij jouw organisatie, jouw omgeving en jouw situatie. Zeg ons wat je wilt!

Blik maakt zichtbaar

Ik wil opvallen en mij onderscheiden

ballon-1 ballon-2 ballon-3

Als je er goed uitziet, moet je ook gezien worden. En indruk maken! Op het juiste moment en bij de juiste mensen. Met je visuele identiteit leg je vast hoe je je laat zien, maar ook waar en door wie je gezien wordt. Want mooi zijn helpt alleen als je niet stilletjes in een hoekje zit.

Het hart van de organisatie

Elk bedrijf heeft zijn drijfveren en karakter. Vaak is binnen een organisatie wel duidelijk wat er leeft. Maar hoe vertaal je dat, zodat ook voor de rest van de wereld helder is waar je voor staat? Wij maken jouw eigenheid zichtbaar.

Identiteit en herkenbaarheid

Het karakter van de organisatie vertalen we naar je eigen visuele stijl. Dat kan op talloze manieren. Eerst kijken we wat er bij je past en wat jouw organisatie herkenbaar maakt. Wat is je signatuur? Iedereen herkent berichten van de Belastingdienst: aan de blauwe envelop.

Gezien worden

Weet jij waar de mensen zijn als je wilt dat ze je zien? Is dat thuis of juist op straat? Online of offline? Nemen ze de tijd om je boodschap op te nemen of zien ze je in het voorbijgaan? Wij bepalen samen met jou waar je zichtbaar moet zijn.

Je doelgroep raken

Weten waar je doelgroep zich bevindt, is één ding. Hoe gedragen de mensen die je wilt bereiken zich? Hoe praten ze? Wat vinden ze mooi? Wat houdt ze bezig? Je komt bij ze binnen als je weet wat hen raakt. Daar gaan we samen naar op zoek.

“Voor de buitenwereld ben je hoe je eruitziet.”

Blik geeft inzicht

Ik wil duidelijk maken hoe de vork in de steel zit

fiets-1 fiets-2 fiets-3

Zelfs de meest ingewikkelde materie kan helder worden door het in beeld te brengen. En daardoor wordt het begrijpelijk. Dat is inzicht geven met beeld.

Je (lastige) verhaal vertellen

Stel: er ligt een duimendik rapport voor je neus. Er is weken, misschien maanden aan gewerkt door een select groepje mensen. Eigenlijk zijn zij de enigen die precies weten waar het om draait. Nu is het de bedoeling dat heel veel anderen de inhoud begrijpen.

Als je zelf de materie van binnen en van buiten kent, is het moeilijk om afstand te nemen. En misschien is het daardoor nog lastiger om helder uit te leggen waar het over gaat. Helemaal als je verhaal niet alleen maar goed nieuws bevat. Wij brengen kernachtig in beeld wat je wilt overbrengen. Zodat jouw verhaal zonder omhaal verteld wordt en iedereen het begrijpt.

Complexe informatie inzichtelijk maken'

Een order vanaf de bestelling tot aflevering in kaart brengen. Of een ingewikkelde bedrijfsstructuur ontleden en visualiseren. Dat kan veel verhelderen. Voor buitenstaanders, maar ook binnen de muren van de organisatie. En meteen wordt duidelijk waar er een kink in de kabel zit, of waar processen efficiënter ingericht kunnen worden.

Grote Woorden en wat ik ermee bedoel

Samenwerking, innovatie, duurzaamheid, flexibiliteit en verdraagzaamheid. Het zijn termen die zo vaak zijn gebruikt dat ze hun betekenis verloren hebben. Maar het zijn wél woorden die je juist kiest om die grote betekenis. Wij geven ze zo vorm dat ze weer concreet worden. En dichtbij. Iedereen weet opeens weer: dit gaat ook over mij.

Blik betrekt mensen

Ik wil draagvlak creëren

liefde-1 liefde-2 liefde-3

Organisaties veranderen voortdurend. Die veranderingen hebben altijd impact op de medewerkers. Reorganisaties zijn noodzakelijk en vaak meer succesvol als de mensen om wie het gaat willen meebewegen met de veranderingen. Hoe doe je dat?

Blijven communiceren

Veranderingen maken mensen onzeker. Juist daarom is het zaak om bij iedere ingrijpende verandering medewerkers vanaf het begin te informeren. En op de hoogte te blijven houden, via de bestaande of nieuwe communicatiekanalen. Ook als er een tijdje niets verandert. Zodat ze altijd weten waar ze aan toe zijn. Wij denken mee over hoe je het beste kunt communiceren.

Het resultaat visualiseren

Medewerkers die begrijpen hoe veranderingen naar een betere situatie leiden, zijn vaak heel gemotiveerd om mee te gaan. Op managementniveau is de stip aan de horizon vaak heel helder. Door de toekomst te visualiseren wordt het ook voor de medewerkers een concreet en reëel beeld. Ze kunnen zich aansluiten bij de visie en worden gestimuleerd na te denken over hun eigen rol in die toekomst. Zo leeft iedereen er even enthousiast naar toe.

Co-creatie voor betrokkenheid

Een unieke manier om betrokkenheid bij veranderingen te creëren, is medewerkers écht mee te laten denken en zelfs mee te laten ontwerpen. Met verschillende sessies begeleiden wij medewerkers naar een ontwerp. Het is voor ons elke keer weer verrassend hoeveel enthousiasme er ontstaat als medewerkers op een creatieve manier betrokken worden. En deelnemers brengen hun enthousiasme maar al te graag over op hun collega's, waardoor er daadwerkelijk van binnenuit draagvlak ontstaat.

Flexibel en alert

Om te kunnen veranderen moeten er dingen op de schop. Dat zorgt vaak voor onrust, maar ook veel hectiek in de organisatie. Wij begrijpen dat dat onderdeel is van het veranderproces. Wij blijven alert en betrokken en zorgen dat je flexibel kunt reageren als er iets anders loopt dan gepland. Zodat iedereen die gelooft in de toekomst, dat blijft doen.