Hart voor beeld header

Artikel

Hart voor beeld

Want beeld laat zien wat er leeft

Toen het coronavirus ons dwong binnen te blijven, kwamen er overal beelden van het hart naar buiten. Er hingen harten achter ramen om te laten zien dat we aan elkaar denken. Harten op posters in abri’s eerden zorgverleners en harten op de vloer van treinstations riepen reizigers op om anderhalve meter afstand te houden.

Er is nooit een campagne geweest om mensen op te roepen het beeld van een hart te gebruiken. Het gebeurde. Omdat het hart laat zien waar corona ons raakt. Het hart staat voor het leven. En dat is precies waar corona over gaat.

Alleen maar toch samen

Alleen samen krijgen we corona onder controle. Samen sterk tegen corona. Ook het woord samen weerspiegelt wat corona voor ons betekent. Samen staat voor verbinding. Jij in verbinding met anderen. Want ook al ken je elkaar helemaal niet of ben je niet fysiek bij elkaar, de verbinding voel je wel.

Utrecht, zorg goed voor elkaar

(Beeld)communicatie in coronatijd geeft vorm aan deze verbinding. Misschien wel het mooiste voorbeeld is de poster met het hart en de domtoren van Dick Bruna. Het beeld vangt hoe wij ons voelen. Wat er leeft in onze harten en hoofden. Wat samen betekent. Utrechters voelen: dit gaat over mij.

Wat leeft er bij jou?

Als ontwerpers zijn wij altijd op zoek naar die verbinding. Tussen jouw organisatie en de wereld, tussen de organisatie en de werknemers. Wij laten in beeld zien wat er leeft. Dat kunnen we niet bedenken. Want dat ís er. Net zoals corona het beeld van het hart en het woord samen naar boven haalt, is er in jouw organisatie of project ook een beeld of woord dat er onbewust is. Dat halen wij naar boven. We maken de verbinding zichtbaar. Zodat iedereen voelt: dit gaat over mij. Hier ben ik samen.

Zorgverleners Bedankt Hart